Kalktım gittim ilim meclisine, ilim irfan geride kalmış, ille edep ille edep!

HAKKIMDA

Ahmet Gökhan ÖZTÜRK aslen Ankara’lı olup, 1981’de Van şehrinde doğdu. İki yaşında İstanbul’a geldi. Küçük yaşlardan itibaren birçok ilim meclislerinde bulundu. 14 yaşlarında hafızlık ilmini tamamladı. İlk, orta ve lise eğitimlerini İstanbul’da tamamladıktan sonra İslami ilimler tahsil etmek üzere 2001 yılında Şam’a gitti. İlk olarak Ebu Nur Üniversitesi’nde Arapça hazırlık eğitimi alan yazar, daha sonra Şam Fethul İslam Üniversitesi’nde eğitimine devam etti. Bu zaman zarfında Şam alimlerinden bire bir Fıkıh, Hadis, Kuran, Siyer, Tefsir gibi ilimler okuyarak icazetler aldı. Yazarın Şam alimleri ile okuyup ayrıntılı açıklamalar aldığı ilimler aşağıdaki gibidir:

> Şam Rukneddin’de Şeyh Razaman Bûti den Akide dersi aldı.

> Şeyh Muhammed El-Harsa dan Merak-ıl Felah kitabını okudu. Bu kitabı Şeyh Muhammed El-Sebsebi , Şeyh Şahir, Şeyh Mûtaz, Şeyh Abdulaziz Uleyvi El-Meydani olmak üzere beş alimden okuyarak ayrı ayrı açıklamalar aldı.

> Şeyh Halid ile Arapçanın gramer kitabı olan Durusun Nahviye kitabını okudu.

> Şeyh Zahir Ebu Muhammed, Şeyh Ebu Vasim, Şeyh Ahmed Meşfûli ve Şeyh İmran dan Kuran-ı Kerim Kıraat tecvid dersleri aldı.

> Şeyh Abdulaziz Uleyvi El-Meydani den sırasıyla El-İhtiyar, Fethul Babül İnaye, Bişerhin Nikaye, Usul-ül Hadis, Sahih Muslim, Tefsir Nesefi, Futuh-ul Gayb kitablarını okudu.

> Şeyh Ahmed Meşfûli den Ellû Bâbı okudu.

> Şeyh Mahmud Ali den El-Fevaidil Aliyye , Fil Ehvaliş Şahsiye kitabını okudu.

> Şeyh İmran dan Sahih Buharî yi, Şeyh Salih den Karunnida ve Bilusseda yı okudu.

> Şeyh Arifil Halebiden İmam Tirmizinin Şemaîl, Elcami kitaplarıını okudu.

> Şeyh Mahmud Eşşami den miras ilmi Ecrumiye yi okudu.

> Şeyh Tevfik Bûti den Davet-il İslamiye islamiyete davet dersini aldı.

2007 yılında istanbul’a dönen yazar, ayrıca Anadolu üniversitesi iktisat fakultesi kamu yöjnetimi bölümünden de mezun oldu şu anda ilmi çalışmalarına devam etmekte olup Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Tefsir Ana Bilim Dalında  Yüksek Lisans yaparak yüksek lisans (mastır) derecesine nail oldu. Şuan sakarya üniversitesi ilahiyat fakültesi tefsir anabilim dalında doktora yapmaktadır…

ahmet@ahmetgokhanozturk.com

http://www.ahmetgokhanozturk.com

Comments on: "HAKKIMDA" (12)

  1. Muammer Şahin said:

    Sayın Beyefendi,
    Öncelikle size sağlıklı mutlu huzurlu bir gün diliyorum
    Ben 1953 doğumluyum, kafama takılan bir konu var,, ulaşım ile ilgili olarak kanunen 65 yaşını doldurmuş kişilerin ücretsiz olarak faydalanması dinimizce caiz midir ?? her ne kadar kanunen hak tanınmış olsa bile,,,, zira benim naçizane vicdanen rahat değilim.
    Beni bu konuda aydınlatır mısınız ??
    Teşekkür ediyorum.

    • tabi caizdir devlet bir kararla öğrencilere yaşlılara v.s. indirimli binme tarifesi uyguluyor bir kısmınada 65 yaş gibi engellilere gazilere v.s ücretsiz binme uyguluyor. bu konuda çok hadisler var birtanesi şöyle Saçı sakalı ağarmış yaşlı Müslüman’a saygı gösterip ikram etmek, Allah’a saygıdandır. (Ebu Davud, “Edeb,” 23) dolayısıyla böyle yapmak devletimizin ve hükümetimizin müslüman ve din kurallarını bilen olduğuna delildir.

  2. Allahin bir kulu said:

    Selamunaleykum hocam,
    Öncelikle saygilami sunuyorum.
    Benim sorum şu: esim bir yanlisimdan dolayi(kendisini boynuzladigimi idda etti ama asla öyle bisey yapmadim,sadece bi yanlış anlaşılma vardı ortada) tehdit le(seni bosarim)diyerek ve sözleşmeli,mihrimden vazgeçittirdi.ama benim gönlüm yoktu tabii ,mecburen onaylamak zorunda kaldim yuvam yikilmasin diye.
    Buda yeni evlendigimizde olan olay.ven suan 11senelik evliyim.
    Buna hakki varmidir hocam?
    Bunu şuan veya boşandıktan sonra istemiş olsam hakkim varmi almaya?
    Saygilar

    • Aleykumselam verahmetullah evet tehdidle zorlamayla mecbur bırakılarak bir kadının mehri helal ettirilmez ettirilse dahi geçersizdir kadın istediği zaman mehri tekrar talep edebilir. ama gönül rızası ile mehrini helal etti ise daha sonra cayıp ben fikrimden döndüm mehrimi bana ver de deyemez.

  3. Safii mezhebine göre soruyorum hocam. 2019 mart ayında nisaba malık olan biri zekatını cikartinca niyet ederken ” geçen seneki malımın” zekatıdır mi demeli? Yoksa ” malimin geçen seneki” zekatıdır mi demeli? Yoksa “malımın bu seneki” zekatıdır mi demeli?

    • eğer bir önceki yılın zekatını vereceksen kazaya kaldığından geçen seneki zekatımın kazasını ödemeye diyeceksinmesela 2013 yılındaki zekatımın kazasını ödemeye 2015 yılının zekatımın kazasını ödemeye ve bunun gibi

      • Hocam kafam karıştı. Şimdi mesela 2019 yılının 1 martında nisaba maliksem yaklaşık olarak 2020 yılının 20 şubatında 1 senem dolar ve zekat ödemem gerekir. 2019 1 mart hicri 1440dir ama mesela 2020 1 subat hicri 1441dir. Şimdi niyet ederken hangi hicri yılın ismini söyleyecem? Tam olarak niyet cümlesini bana yazabilir misinz? Yine aynı şekilde 2018 yilinda da diyelim yine martta zekat nisabina maliksem 2019 şubatta zekat vermem gerekirdi . Geçmiş zekatin niyeini yaparken hicri 1439 zekati mi diyecem yoksa hicri 1440 zekati mi?

      • hicri yılı demene gerek yok miladiyide baz alabilirsin zekat öderken illa hicriyi baz alacaksın diye bir kaide yok ama insanlar zekatlarını ramazandan ramazana öder niye? çünkü ramazanda bütün ibadetlere sevaplar 2 katı 3 katı daha fazlası yazılır bu sebeble ramazanı fırsat bilipdaha fazla sevap kazanmak için zekatlar sadakalar mukabeleler vediğer ibadetler ramazanda çok yapılmaya çalışılır yoksa ramazanda ödeniyor diye illa hicri ay baz alınacak demek değildir.

  4. Hocam ben bir soru sormuştum. Soru silinmis. Safii mezhebine göre soruyirum. 2019 martta nisaba ulastim. Bu malın zekatını çıkarırken malımın bu seneki zekatıdır mi demeliyim? Malımın geçen seneki zekatıdır mi demeliyim? Gecen seneki malimin zekatidir mi demeliyim? Ayrıca 2008 yilinda da odemedigim zekat borcum var. Onun niyetini nasil yapayım?

    • eğer kaza borçların varsa evvela kazanı ödemelisin sonra bu senekini ödemelesin öderkende şöyle mesela seninn2000 yılından zekat borcun var 2000 yılında zekat gereken malın %2.5 uğunu ödersin ve diğerleride bu şekilde

  5. Okulda yabancı dil derslerinde hocaların okuttukları metinlerde bazen elfazı küfürler olabiliyor. Bunları sesli bir şekilde okumak küfür olur mu?

Yorum bırakın